Wavelength division multiplexing coupler

   
   

An improved wavelength division multiplexing (WDM) coupler includes a dual fiber collimator assembly (27), a filter device (29), and a single fiber collimator assembly (31). The filter device comprises a holder (26) and a filter (24) received therein. The holder has a first opening (21) and a second opening (23) communicating therewith. The holder firmly secures both the dual fiber collimator assembly and the single fiber collimator assembly therein. A relative position and orientation of a first GRIN lens (22) and the filter can be adjusted during assembly by sliding the first GRIN lens in or out of and by microtilting the GRIN lens in the second opening while monitoring reflection insertion loss. A DWM coupler which is more easily adjusted during assembly and which has a more stable structure is thus obtained.

Un accoppiatore migliorato di funzionamento in multiplex di divisione di lunghezza d'onda (WDM) include un complessivo doppio del collimatore della fibra (27), un dispositivo del filtrante (29) e un singolo complessivo del collimatore della fibra (31). Il dispositivo del filtrante contiene un supporto (26) e un filtro (24) ricevuto in ciò. Il supporto ha una prima apertura (21) e una seconda apertura (23) che comunica di conseguenza. Il supporto assicura saldamente sia il complessivo doppio del collimatore della fibra che il singolo complessivo del collimatore della fibra in ciò. Una posizione e un orientamento relativi di un primo obiettivo di GRIN (22) e del filtro possono essere registrati durante il complessivo facendo scorrere il primo obiettivo di GRIN in o da e microtilting l'obiettivo di GRIN nella seconda apertura mentre controllano la perdita di inserzione di riflessione. Un accoppiatore di DWM che è registrato più facilmente durante il complessivo e che ha una struttura più stabile è ottenuto così.

 
Web www.patentalert.com

< Packaging unit for optical fiber array

< Video processing system

> All fiber polarization mode dispersion compensator

> Method and apparatus for tuning compensation parameters in a motion control system associated with a mechanical member

~ 00175