Method and apparatus for maintaining information about users sharing the cells partitioning a computer-generated environment

   
   

A computer network is configured to define and update a shared computer-generated environment. A serving computer divides a computer-generated environment into a plurality of cells. A plurality of user computer terminals have display devices, storage, processing capability and a connection to the network. A first user computer terminal defines an entry in the computer-generated environment in one or in a plurality of adjoining cells. The network connection receives notification data about other users sharing cells occupied by the first user. A list of users are stored that share or have shared cells occupied by the first user. The processing capability generates a message for another user identified in the list and generates a local representation of the environment in response to data received from other users and in response to user movements. In this way, it is possible for a very large number of users to share a common computer-generated environment using available networking and processing capabilities.

Una rete di calcolatore è configurata per definire ed aggiornare un ambiente generato da calcolatore comune. Un calcolatore del serving divide un ambiente generato da calcolatore in una pluralità di cellule. Una pluralità di terminali di calcolatore elettronico dell'utente ha i visualizzatori, l'immagazzinaggio, la possibilità di elaborazione e un collegamento alla rete. Un primo terminale di calcolatore elettronico dell'utente definisce un'entrata nell'ambiente generato da calcolatore in uno o in una pluralità di cellule contigue. Il collegamento di rete riceve i dati di notifica circa altri utenti che ripartiscono le cellule occupate dal primo utente. Una lista degli utenti è immagazzinata che ripartiscono o hanno ripartito le cellule occupate dal primo utente. La possibilità di elaborazione genera un messaggio per un altro utente identificato nella lista e genera una rappresentazione locale dell'ambiente in risposta ai dati ricevuti da altri utenti ed in risposta ai movimenti dell'utente. In questo modo, per un numero molto grande è possibile di utenti ripartire un ambiente generato da calcolatore comune usando le possibilità disponibili di elaborazione e della rete.

 
Web www.patentalert.com

< Temporal and spectral spread submarine locator transmitter, and method and installation using same

< Method of and system for reducing metal artifacts in images generated by x-ray scanning devices

> Compressed air pistol with blowout nozzle

> High efficiency nozzle for thermal spray of high quality, low oxide content coatings

~ 00136