Magnetic resonance imaging using preparation scan for optimizing pulse sequence

   
   

To optimize in advance a desired image quality determining pulse sequence parameter incorporated in an imaging scan, a preparation scan is adopted. The preparation scan is performed with the amount of at least one desired image quality parameter changed for each of plural preparatory images, so that a plurality of preparatory images at the desired same region of the object are acquired. For example, one such image quality parameter is TI (inversion time). The acquired preparatory scan data are processed into a plurality of preparatory images for display. A desired preparatory image is then selected from the plural preparatory images displayed, and the amount of the desired parameter used for that selected preparatory image is then set for use in the pulse sequence for a complete diagnostic imaging scan. Hence the desired image quality determining parameter of the pulse sequence is caused to have an optimum value before an actual complete diagnostic imaging scan.

Ottimizzare in anticipo una qualità voluta di immagine che determina il parametro di sequenza di impulso ha incorporato in un'esplorazione di formazione immagine, un'esplorazione della preparazione è adottata. L'esplorazione della preparazione è effettuata con la quantità almeno di una ha voluto il parametro di qualità di immagine cambiato per ciascuna delle immagini preparatorie plurali, di modo che una pluralità di immagini preparatorie al voluto la stessa regione dell'oggetto è acquistata. Per esempio, un tale parametro di qualità di immagine è TI (tempo di inversione). I dati preparatori acquistati di esplorazione sono trasformati in una pluralità di immagini preparatorie per esposizione. Un'immagine preparatoria voluta allora è scelta dalle immagini preparatorie plurali visualizzate e la quantità del parametro voluto usato per quello ha selezionato l'immagine preparatoria allora è regolata per uso nella sequenza di impulso per un'esplorazione diagnostica completa di formazione immagine. Quindi la qualità voluta di immagine che determina il parametro della sequenza di impulso è causata per avere un valore ottimale prima che un'esplorazione diagnostica completa reale di formazione immagine.

 
Web www.patentalert.com

< Method and apparatus for in situ determination of molten polycarbonate composition using electronic absorption spectroscopy

< Magnetic resonance imaging receiver/transmitter coils

> X-ray generating mechanism using electron field emission cathode

> Molybdate/peroxide microemulsions useful for decontamination of chemical warfare agents

~ 00127