Down-link transmission scheduling in CDMA data networks

   
   

A base station of a code division, multiple access (CDMA) telecommunications system employs scheduling of data transmission signals to corresponding user transceivers in down-link channels of a data network. One or more user transceivers may be in communication with a base station within a cell, and each user may have a minimum data rate requirement. In accordance with the present invention, the scheduling of user data transmission follows the constraints that 1) each base station transmits to user transceivers one at a time, and 2) the base station uses full available power for the down-link channel when transmitting (for data networks only). Given a data network of users, the method of scheduling and data rates may be modeled in accordance with a linear programming problem optimized according to a predefined criterion. In addition, the present method may be employed in a hybrid CDMA/time-share system to reduce power of data channels in communication with user transceivers near the base station. A continuum of rates may be achieved based on the system signal to interference ratio (S/I). The error rate requirement of a user's down-link channel may be met provided the S/I of the channel is greater than a predetermined threshold value.

Una stazione bassa di una divisione di codice, sistema multiplo di telecomunicazioni di accesso (CDMA) impiega la programmazione dei segnali della trasmissione di dati ai ricetrasmettitori corrispondenti dell'utente in scanalature di giù-collegamento di una rete di trasmissione di dati. Uno o più ricetrasmettitori dell'utente possono essere nella comunicazione con una stazione bassa all'interno di una cellula ed ogni utente può avere un requisito minimo di tasso di dati. Secondo la presente invenzione, la programmazione della trasmissione di dati dell'utente segue i vincoli che 1) ciascuno la stazione bassa trasmette ai ricetrasmettitori uno dell'utente alla volta e 2) la stazione bassa usa l'alimentazione disponibile completa per la scanalatura di giù-collegamento quando trasmette (per le reti di trasmissione di dati soltanto). Dato una rete di trasmissione di dati degli utenti, il metodo di programmazione ed i tassi di dati possono essere modellati in conformità con un problema di programmazione lineare ottimizzato secondo un test di verifica predefinito. In più, il metodo attuale può essere impiegato in un sistema dell'ibrido CDMA/time-share per ridurre l'alimentazione delle scanalature di dati nella comunicazione con i ricetrasmettitori dell'utente vicino alla stazione bassa. Una continuità dei tassi può essere realizzata ha basato sul segnale del sistema al rapporto di interferenza (S/I). La richiesta di tasso di errore della scanalatura di giù-collegamento dell'utente può essere soddisfatta ha fornito lo S/I della scanalatura è più grande di un valore di soglia predeterminato.

 
Web www.patentalert.com

< Heat tunable optical devices with linearity compensation

< Method and apparatus for generating channel error flags for error mitigation and/or concealment in source decoders

> Wireless communications system having a space-time architecture employing multi-element antennas at both the transmitter and receiver

> Method and apparatus for spatial-shift wavelength multiplexing in communication systems

~ 00122