A composition comprises a glucocorticoid receptor agonist and a compound which decreases levels of active human serine/threonine protein phosphatase 5 protein in cells. The glucocorticoid receptor agonist is dexamethasone and the compound is an antisense oligonucleotide of about 8 to 50 nucleotides in length which is targeted to a nucleic acid encoding human serine/threonine protein phosphatase 5. The composition is useful in a method of enhancing glucocorticoid activity, and in a method of enhancing the inhibition of hyperproliferation of cells where the inhibition is by contacting the cells with a compound which decreases levels of active human serine/threonine protein phosphatase 5 protein in cells. The compound is thus useful to enhance glucocorticoid therapy and to enhance inhibition of hyperproliferation relating to PP5.

Una composizione contiene un agonista glucocorticoide del ricevitore e un residuo che fa diminuire i livelli della proteina attiva della fosfatasi 5 della proteina dell'essere umano serine/threonine in cellule. L'agonista glucocorticoide del ricevitore è dexamethasone ed il residuo è un oligonucleotide del antisense di circa 8 - 50 nucleotidi di lunghezza che è designata ad un acido nucleico che mette la fosfatasi in codice umana 5 della proteina di serine/threonine. La composizione è utile in un metodo di aumento dell'attività glucocorticoide ed in un metodo di aumento dell'inibizione di hyperproliferation delle cellule in cui l'inibizione è mettendosi in contatto con le cellule con un residuo che fa diminuire i livelli della proteina attiva della fosfatasi 5 della proteina dell'essere umano serine/threonine in cellule. Il residuo è così utile da aumentare la terapia glucocorticoide e da aumentare l'inibizione di hyperproliferation per quanto riguarda PP5.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< CICM cells and non-human mammalian embryos prepared by nuclear transfer of a proliferating differentiated cell or its nucleus

> Additive for stimulants

> (none)

~ 00007