Method and apparatus for dynamically varying the noise sensitivity of a receiver

   
   

A method of dynamically, and automatically, varying the sensitivity of a receiver coupled to receive signals on a carrier medium, such as for example POTS wiring, includes the step of detecting whether more than a predetermined number of noise events, such as for example traversals of a noise threshold level, occur within a predetermined time. If the predetermined number of noise events occur, the sensitivity of the receiver is automatically varied by a predetermined increment. For example, the noise threshold level may be raised by a predetermined voltage to vary the sensitivity of the receiver.

Un metodo di dinamicamente ed automaticamente, variando la sensibilità di una ricevente coppia per ricevere i segnali su un mezzo dell'elemento portante, come per esempio i POT che legano, include il punto di rilevazione se più di un numero predeterminato di eventi di rumore, come per esempio i traversals di un livello di soglia di rumore, si presentano nei limiti di un tempo predeterminato. Se il numero predeterminato di eventi di rumore accade, la sensibilità della ricevente è variata automaticamente da un incremento predeterminato. Per esempio, il livello di soglia di rumore può essere sollevato di una tensione predeterminata per variare la sensibilità della ricevente.

 
Web www.patentalert.com

< Method for adaptive forward power control for spread-spectrum communications

< Method and apparatus for automatically determining a peak voltage level for a data signal propagated on a carrier medium

> Integrated high frequency circuit for affecting the amplitude of signals

> Backplane system using incident waveform switching

~ 00173