Underground object locating system without direction ambiguity

   
   

In an underground object locating system in which a modulated RF signal is applied to the underground object and an emitted signal is detected by a receiver, ambiguity in the direction of current flow in the underground object is resolved by modulating the RF signal with a modulation signal such that the modulated signal, f(t) has an average value of zero and is not equal to -f(t+K) where K is any practical value. In specific embodiments, the modulation can be amplitude modulation where the modulating signal is lower in frequency than the RF signal and is related thereto by a rational number, such as one-half (1/2).

In un oggetto sotterraneo che individua il sistema in cui un segnale modulato di rf è applicato all'oggetto sotterraneo e un segnale emesso è rilevato da una ricevente, l'ambiguità nel senso di flusso corrente nell'oggetto sotterraneo è risolta modulando il segnale di rf con un segnale di modulazione tali che il segnale modulato, f(t) ha un valore medio di zero e non è uguale a - f(t+K) dove K è tutto il valore pratico. Negli incorporamenti specifici, la modulazione può essere modulazione di ampiezza dove il segnale di modulazione è più basso nella frequenza che il segnale di rf ed è riferito a ciò da un numero razionale, tale come a metà (1/2).

 
Web www.patentalert.com

< Geminally disubstituted olefin-carbon monoxide-ethylene polymer useful as a polyvinyl chloride plasticizer and a method of making same

< Horizontal robotic packing system

> Method for implementing polyinstantiated access control in computer operating systems

> Flowchart-based control system including automatic downtime and cycle time analysis

~ 00167