Ionically conductive polymer electrolytes

   
   

A dimensionally stable, highly resilient, hybrid copolymer solid-solution electrolyte-retention film for use in a lithium ion battery in one preferred embodiment has a predominantly amorphous structure and mechanical strength despite contact with liquid solvent electrolyte. The film is a thinned (stretched), cast film of a homogeneous blend of two or more polymers, one of which is selected for its pronounced solvent retention properties. A very high surface area inorganic filler dispersed in the blend during formation thereof serves to increase the porosity of the film and thereby enhance electrolyte retention. The film is soaked in a solution of liquid polymer with liquid organic solvent electrolyte and lithium salt, for absorption thereof. Use of a cross-linked liquid polymer enhances trapping of molecules of the electrolyte into pores of the film. The electrolyte film is sandwiched between flexible active anode and cathode layers to form the lithium ion battery. Novel methods are provided for forming the electrodes, the polymer substrate, and other elements of the battery.

Una pellicola dimensionale stabile, altamente resiliente, ibrida di elettrolito-ritegno della solido-soluzione del copolimero per uso in una batteria dello ione del litio in una ha preferito l'incorporamento ha una struttura principalmente amorfa e una resistenza meccanica malgrado il contatto con l'elettrolito solvibile liquido. La pellicola è assottigliata (allungato), pellicola del getto di una miscela omogenea di due o più polimeri, uno di cui è selezionato per le relative proprietà solvibili pronounced di ritegno. Un riempitore inorganico molto alto di area si è disperso nella miscela durante i serv di formazione di ciò per aumentare la porosità della pellicola e quindi per aumentare il ritegno dell'elettrolito. La pellicola è impregnata in una soluzione del polimero liquido con l'elettrolito del solvente organico ed il sale liquidi del litio, per assorbimento di ciò. L'uso di un polimero liquido unito con legami atomici incrociati aumenta l'intrappolamento delle molecole dell'elettrolito nei pori della pellicola. La pellicola dell'elettrolito è intramezzata fra l'anodo attivo flessibile e gli strati del catodo per formare la batteria dello ione del litio. I metodi del romanzo sono forniti per formare gli elettrodi, il substrato del polimero ed altri elementi della batteria.

 
Web www.patentalert.com

< Nonaqueous electrolyte and nonaqueous electrolyte secondary battery

< Non-aqueous secondary battery and a method of manufacturing graphite powder

> Chemical derivatization of single-wall carbon nanotubes to facilitate solvation thereof, and use of derivatized nanotubes

> Positive active material for rechargeable lithium-sulfur batteries and method of preparing same

~ 00148