Sending a CD boot block to a client computer to gather client information and send it to a server in order to create an instance for client computer

   
   

Client Discovery is a program that utilizes the existing remote boot capability of a network and adds a program to automate the discovery of a computer's class and the creation of an instance for that specific computer. When a client machine is connected to the network and turned on for the first time, the server will find its request for an operating system, identify that the machine does not have an instance and will send an CD boot block to the client computer. The CD boot block will obtain information about the client computer by automatically scanning everything that the program is able to scan. The client information gathering program may also prompt the user with questions and include those responses in the client information. The CD boot block will then send the information gathered to a log file in the server. One or more keys from the client information are compared to one or more keys in the template table. When a match is made, the server program executes a command to link the client machine's MAC address to the template creating an instance for the client computer and to save the instance in the server memory. The client machine will then reboot. When it restarts it will now be automatically identified by its instance and the appropriate operating system sent to it.

La scoperta del cliente è un programma che utilizza la possibilità a distanza attuale del caricamento del sistema di una rete ed aggiunge un programma per automatizzare la scoperta del codice categoria del calcolatore e la creazione di un caso per quel calcolatore specifico. Quando una macchina del cliente è collegata alla rete ed è accesa per la prima volta, l'assistente troverà la relativa richiesta per un sistema operativo, identifica che la macchina non ha un caso e trasmetterà un blocchetto del caricamento del sistema del CD al calcolatore del cliente. Il blocchetto del caricamento del sistema del CD otterrà automaticamente le informazioni sul calcolatore del cliente tramite l'esame tutto che il programma può esplorare. Le informazioni del cliente che riuniscono il programma possono anche richiamare l'utente con le domande ed includere quelle risposte nelle informazioni del cliente. Il blocchetto del caricamento del sistema del CD allora trasmetterà le informazioni riunite ad una lima di ceppo nell'assistente. Una o più chiavi dalle informazioni del cliente sono confrontate ad una o più chiavi nella tabella della mascherina. Quando un raffronto è fatto, il programma dell'assistente esegue un ordine collegare il MAC address della macchina del cliente alla mascherina che genera un caso per il calcolatore del cliente e conservare il caso nella memoria dell'assistente. La macchina del cliente allora reboot. Quando ricomincia ora sarà identificata automaticamente dal relativo caso e dal sistema operativo adatto trasmesso esso.

 
Web www.patentalert.com

< Reflective liquid crystal display device

< Automatic machine for processing cigarettes

> System for detecting surface profile of a driving road

> Image forming apparatus and image forming method

~ 00108