The invention relates to a method for estimating time of arrival of radio signals in particular as used for location determination. A known method of determining the location of a subscriber unit (401) calculates a number of ranges based on the distance from base stations (403,405,407) with known location. The ranges are calculated from time of arrival estimates of the signals from the different base stations but a significant source of error is the multipath signal components typical in for example cellular mobile communication systems. According to the invention, the effect of multipath is mitigated by selecting a subset of signals based on a time of arrival estimate of each of the signals. An averaged time of arrival estimate with improved accuracy is then determined from the selected subset. A typical use of the invention is for location determination in a cellular mobile communication system.

L'invenzione riguarda un metodo per la valutazione dell'ora d'arrivo dei segnali radiofonici in particolare come usato per determinazione di posizione. Un metodo conosciuto di determinazione della posizione di un'unità dell'abbonato (401) calcola un certo numero di gamme basate sulla distanza dalle stazioni basse (403.405.407) con posizione conosciuta. Le gamme sono calcolate da ora d'arrivo le valutazioni dei segnali dalle stazioni basse differenti ma una fonte dell'errore significativa è i componenti a più angoli del segnale tipici per esempio nei sistemi di comunicazione mobili cellulari. Secondo l'invenzione, l'effetto di a più angoli si attenua selezionando un sottoinsieme dei segnali basati su un'ora d'arrivo la valutazione di ciascuno dei segnali. Un'ora d'arrivo avuta una media di la valutazione con esattezza migliorata allora è determinata a partire dal sottoinsieme selezionato. Un uso tipico dell'invenzione è per determinazione di posizione in un sistema di comunicazione mobile cellulare.

 
Web www.patentalert.com

< Pressure-actuated bi-stable optical switching

< Doppler correction and path loss compensation for airborne cellular system

> Method and apparatus for providing localized information to a communication device in a wide area communication system

> Method for an execution unit interface protocol and apparatus therefor

~ 00096