A relay test set of reduced size and weight includes a small, highly efficient voltage and current source. The test set incorporates a Class D switching amplifier design that greatly reduces the size of the power source needed to inject the correct voltage and current into the secondary inputs of a protective relay. To further reduce the size, weight and cost of the relay test set, a single voltage amplifier is used to drive both voltage and current secondary inputs of a protective relay. In so doing, this test set then becomes both a voltage transformer and current transformer simulator utilizing a single voltage power source at reduced size, weight and cost. To make the power source variable while maintaining accuracy, a microcomputer module is used to monitor both current and voltage being injected into the protective relay. This microcomputer may also automatically run the required relay tests and route the voltage or current to the appropriate inputs of the protective relay by direct control of a relay matrix.

Un insieme della prova del relè del formato e del peso ridotti include una piccola, tensione altamente efficiente e una fonte corrente. L'insieme della prova comprende un disegno dell'amplificatore di commutazione del codice categoria D che notevolmente riduce il formato della fonte di energia stata necessaria per iniettare la tensione e la corrente corrette negli input secondari di un relè protettivo. Più ulteriormente per ridurre il formato, il peso ed il costo dell'insieme della prova del relè, un singolo amplificatore di tensione è usato per guidare sia la tensione che gli input secondari correnti di un relè protettivo. In questo modo, questa prova allora regolata si transforma in sia in un trasformatore di tensione che in simulatore del trasformatore corrente che utilizza una fonte di energia di singola tensione al formato, al peso ed al costo ridotti. Per fare la variabile di fonte di energia mentre l'esattezza effettuante, un modulo del microcomputer è usata per controllare sia la corrente che la tensione che sono iniettate nel relè protettivo. Questo microcomputer può anche fare funzionare automaticamente le prove richieste del relè e dirigere la tensione o la corrente agli input adatti del relè protettivo tramite controllo diretto di una tabella di relè.

 
Web www.patentalert.com

< Multiple channel class D audio amplifier

< Method of attenuating zero crossing distortion and noise in an amplifier, an amplifier and uses of the method and the amplifier

> Precision switching power amplifier and uninterruptible power system

> Class D high voltage amplifier system with adaptive power supply

~ 00085