In an instrument generating images from the fluorescent emissions of a plurality of fluorescent dyes carried by objects in a flow stream, spectral dispersion is used to expand the images of the objects along one axis of a two-dimensional photosensor array according to emission wavelength. The dispersion is unable to completely separate the emissions of a plurality of dyes because the emission spectra of the dyes overlap in wavelength. The method of the present invention accomplishes accurate estimation of the intensity of the light received from each of a plurality of dyes by decomposing the two dimensional spectrally dispersed images into a set of characteristic parameters using either an iterative curve fitting optimization method or a linear algebraic method.

In uno strumento che genera le immagini dalle emissioni fluorescenti di una pluralità di tinture fluorescenti trasportate dagli oggetti in un flusso di flusso, la dispersione spettrale è usata per espandere le immagini degli oggetti lungo un asse di un allineamento bidimensionale della fotocellula secondo la lunghezza d'onda dell'emissione. La dispersione non può completamente separare le emissioni di una pluralità di tinture perché le gamme di emissione di tinture coincidono nella lunghezza d'onda. Il metodo di presente invenzione compie la valutazione esatta dell'intensità della luce ricevuta da ciascuna di una pluralità di tinture decomponendo le immagini spettrale disperse bidimensionali in serie dei parametri caratteristici usando un metodo iterativo di ottimizzazione del montaggio di curva o un metodo algebrico lineare.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Optical waveguide structures and methods of fabrication

> Electrochromatographic device for use in enantioselective separation, and enantioselective separation medium for use therein

> (none)

~ 00084