Cardiac monitoring is disclosed in which thoracic impedance and EKG signals are gathered and processed for improved resolution and accuracy. EKG signals are adaptively processed by digitizing, filtering, differentiating and raising the resultant differential by a power greater than one to emphasize changes in the slope of the EKG signal. Blocks of the thus processed EKG data are analyzed to identify peak amplitude and to compare spacing between peak amplitudes adaptively to more accurately identify R wave peaks. Stroke volume is determined from a thoracic impedance signal and its time derivative. Preferably, a time-frequency distribution is taken of the time derivative thoracic impedance signal after low- and high-pass filtering to identify B and X wave events in the signal which are used to determine ventricular ejection time and dZ/dt.sub.min for a determination of heart stroke volume by conventional methods. Alternatively, stroke volume is determined by a new relationship between a product of a pair of absolute impedances simultaneously sensed on opposing sides of a patient's heart at the peak of a heartbeat.

Die Herzüberwachung wird freigegeben, in der Brust- Widerstand und EKG Signale für verbesserte Auflösung und Genauigkeit erfaßt und verarbeitet werden. EKG Signale werden anpassungsfähig verarbeitet, indem man digitalisiert, filtert, unterscheidet und aufwirft das resultierende Differential durch eine Energie grösser als eine, Änderungen in der Steigung des EKG Signals hervorzuheben. Blöcke der folglich verarbeiteten EKG Daten werden analysiert, um Höchstumfang zu kennzeichnen und Abstand zwischen Höchstumfängen anpassungsfähig mit zu vergleichen kennzeichnen Sie genauer R Welle Spitzen. Kolbenverdrängung wird von einem Brust- Widerstandsignal und von seiner Zeitableitung festgestellt. Vorzugsweise wird eine Zeit-Frequenz Verteilung vom abgeleiteten Brust- Widerstandsignal der Zeit genommen, nachdem niedrig und die Hochpaßentstörung, zum B und X zu kennzeichnen Fälle im Signal wellenartig bewegen, die verwendet werden, um ventricular Ausstoßenzeit und dZ/dt.sub.min für eine Ermittlung der Herzkolbenverdrängung festzustellen durch herkömmliche Methoden. Wechselweise wird Kolbenverdrängung durch ein neues Verhältnis zwischen einem Produkt eines Paares absoluter Widerstände festgestellt, die gleichzeitig auf entgegensetzenden Seiten des Herzens eines Patienten an der Spitze eines Herzschlags abgefragt werden.

 
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< Passive/non-invasive systemic and pulmonary blood pressure measurement

< Preserving a hemoglobin blood substitute with a transparent overwrap

> Method and apparatus for noninvasive determination of cardiac performance parameters

> Method and apparatus for measuring cardiac output

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