A system for detecting and correcting errors in a data block includes a check bits generation unit which receives and encodes data to be protected. The check bits generation unit effectively partitions the data into a plurality of logical groups. The check bits generation unit generates a parity bit for each of the logical groups, and additionally generates a pair of global error correction codes, referred to generally as an untwisted global error correction code and a twisted global error correction code. Data at corresponding bit positions within the logical groups are conveyed through a common component. The untwisted global error correction code may be equivalent to the result of generating an individual error correction code for each logical group and XORing the collection of individual error correction codes together. The twisted global error correction code may be equivalent to the result of (or may be derived by) shifting (either linearly or cyclically) the error correction code for a given ith group by i bit positions, wherein i=0 to X-1, and by XORing corresponding columns of the resulting shifted error correction codes together. An error correction unit is coupled to receive the plurality of data bits and the check bits following storage or transmission. The error correction unit is configured to generate a parity error bit for each of the logical groups of data based on the received data bits and the original parity bits, as well as first and second syndrome codes.

Un sistema per la rilevazione e correggere degli errori in un blocchetto di dati include un'unità della generazione delle punte del controllo che riceve e mette i dati in codice da proteggere. L'unità della generazione delle punte del controllo divide efficacemente i dati in una pluralità di gruppi logici. L'unità della generazione delle punte del controllo genera un bit di parità per ciascuno dei gruppi logici ed ulteriormente genera un accoppiamento dei codici di correzione di errore globali, citato generalmente come un codice di correzione di errore globale diststato e codice di correzione di errore globale torto. I dati alle posizioni di punta corrispondenti presso i gruppi logici sono trasportati attraverso un componente comune. Il codice di correzione di errore globale diststato può essere equivalente al risultato di generazione del codice di correzione di errore specifico per ogni gruppo e XORing logici l'accumulazione di diversi codici di correzione di errore insieme. Il codice di correzione di errore globale torto può essere equivalente al risultato (o può essere derivato vicino) di spostare (linearmente o periodicamente) il codice di correzione di errore per posizioni le date del ith del bit i del gruppo vicino, in cui i=0 a X-1 e dalle colonne corrispondenti del XORing del risultare ha spostato insieme i codici di correzione di errore. Un'unità di correzione di errore coppia per ricevere la pluralità di punte di dati e delle punte del controllo dopo memorizzazione o la trasmissione. L'unità di correzione di errore è configurata per generare una punta di errore di parità per ciascuno dei gruppi logici dei dati basati sulle punte di dati ricevute ed i bit di parità originali, così come in primo luogo e secondi codici di sindrome.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Timing diagram compiler and runtime environment for interactive generation of executable test programs for logic verification

> Wastebasket

> (none)

~ 00044