Compositions for stabilizing polynucleic acids and increasing the ability of polynucleic acids to cross cell membranes and act in the interior of a cell. In one aspect, the invention provides a polynucleotide complex between a polynucleotide and certain polyether block copolymers. The polynucleotide complex can further include a polycationic polymer, as well as suitable targeting molecules and surfactants. The invention also provides a polynucleotide complex between a polynucleotide and a block copolymer comprising a polyether block and a polycation block.

Composizioni per la stabilizzazione degli acidi polynucleic e l'aumento dell'abilità degli acidi polynucleic alle membrane trasversali delle cellule ed all'atto all'interno di una cellula. In una funzione, l'invenzione fornisce un complesso di polynucleotide fra un polynucleotide ed i determinati copolimeri del blocchetto del polietere. Il complesso di polynucleotide può più ulteriormente includere un polimero polycationic, così come le molecole e gli agenti tensioattivi d'ottimizzazione adatti. L'invenzione inoltre fornisce un complesso di polynucleotide fra un polynucleotide e un copolimero del blocco che contengono un blocchetto del polietere e un blocchetto di polycation.

 
Web www.patentalert.com

< (none)

< Oxazolo, thiazolo and selenazolo [4,5-c]-quinolin-4-amines and analogs thereof

> Altering the properties of cells or of particles with membranes derived from cells by means of lipid-modified proteinaceous molecules

> (none)

~ 00042