An adsorbent, polystyrene spherical resin grafted with polyethylene glycol characterized in that polystyrene resin is crosslinked with 1 to 10 wt % of divinylbenzene, the content of polyethylene glycol is more than 50 wt % and the molecular weight of polyethylene glycol part, is more than 500 Da, is described. In addition processes for decontaminating dye contained in waste water of dye industry, heavy metal ion contained in waste water, surfactant, humic substance contained in trash sediment effectively and quickly by using the said adsorbent, are disclosed.

Un adsorbente, polistirolo che la resina sferica ha innestato con il polietilene glicole caratterizzato dal fatto che la resina del polistirolo è unita con legami atomici incrociati con 1 - 10 pesi % di divinilbenzene, il contenuto del polietilene glicole è più di 50 pesi % ed il peso molecolare della parte del polietilene glicole, sono più di 500 Da, sono descritti. In più i processi per decontaminating la tintura contenuta in acque di rifiuto di industria della tintura, ione del metallo pesante contenuto in acque di rifiuto, l'agente tensioattivo, sostanza umica contenuta efficacemente e rapidamente in sedimento dei rifiuti usando l'adsorbente detto, sono rilevati.

 
Web www.patentalert.com

< Stabilized, finely disperse low-viscosity polymer polyols with a high content of polystyrene or polystyrene copolymers

< Block copolymers interpolymerized with in situ polystyrene and process for preparation thereof

> Opaque polymeric films cavitated with syndiotactic polystyrene

> Melt blending polyphenylene ether, polystyrene and curable epoxy

~ 00032